SE DK NO
28 augusti 2019

Mobilis Design – nytt varumärke!

PRESSMEDDELANDE:
Tress Sport & Lek lanserar ett nytt varumärke i både Sverige och Danmark – Mobilis Design, parkmöbler för en naturlig utemiljö. Mobilis betyder rörlig på latin, och Mobilis Design står för naturliga mötesplatser för människor i rörelse. Totalt lanseras över 230 olika produkter som kan beställas direkt i den nya webbshoppen www.mobilisdesign.se.

Genom långvarigt samarbete mellan kunder, medarbetare och tillverkare har Mobilis Design-produkterna utvecklats för att säkra design, tillgänglighet och funktion. Möblerna håller högsta kvalitet och är samtidigt attraktiva för alla människor som vill slå sig ner och bara ta en paus, innan de rör sig vidare.

Utemöblerna har fått en helt egen hemsida, www.mobilisdesign.se, där man kan botanisera bland parkbänkar, bord och planteringskärl samlade i 15 olika produktfamiljer som är döpta efter stjärnbilder. Att jobba med linjer, cirklar, vinklar och definierade områden liksom stjärnornas inbördes placering och förhållande till varandra är en intressant parallell när man tänker på inredning och möblering av offentliga utemiljöer.

Startskottet för lanseringen sker på parkmässorna Have & Landskab’19 i Slagelse i Danmark 28-30 augusti och sedan på Elmia Park 2019 den 24-26 september. Där ställer Tress Sport & Lek ut och visar ett axplock av de nya parkmöblerna live för första gången.

Mobilis Design – En plats i rörelse