SE DK NO
12 maj 2020

Samarbete med SMALLrevolution

PRESSMEDDELANDE:
För att bidra till att göra vår planet lite bättre kan vi nu stolt presentera vårt nya samarbete med SMALLrevolution. SMALLrevolution är ett danskt företag som har utvecklat en metod för återvinning av gamla plastprodukter. Metoden kallas SMALL upcycle och består av 100 % återvunnen och återvinningsbar plast. En liten revolution av hållbar design helt enkelt. Det är färgstarkt och roligt och en del av en cirkulär produktion.

Hållbar design av återvunnen plast
Lokal produktion eftersträvas alltid och även att använda så få material i varje produkt som möjligt, så att materialen kan återvinnas igen. Då kan man undvika förbränning och deponering av plast som fortfarande har potential att användas.

Varje produkt är unik
Olika typer av plast och färger sorteras noggrant ut och sedan produceras produkterna i samarbete med Danmarks ledande plastgjuterier. Produktionsmetoden gör varje produkt unik med sin färg och yta, och ingen extra färg har adderats. Utseendet kan anpassas till stadsmiljöer eller till den enskilda kundens önskemål och blir en återspegling av den lokala omgivningen.

Annie och Mabel trivs både inne och ute
Bänken Annie och pallen Mabel finns i flera olika färger och för både inomhus- och utomhusbruk. Annie och Mabel gör sig fint både ensamma och i grupp, som pall på skolgården eller litet bord på terrassen. Produkterna är robusta och vädertåliga och förberedda för ytmontering utomhus i offentlig miljö.

Starka kvinnor som inspiration
De tre kvinnliga skaparna, Arendse, Rosa och Mie har döpt produkterna efter starka historiska kvinnor och brinner för att berätta om återanvändbara material och påminna oss om att allt material är värdefullt. Läs om deras vision här >

De tror på betydelsen av sinnena och känslorna när de planerar och designar. Med stor erfarenhet inom design, hållbar utveckling av stadsmiljöer och konstnärliga inslag arbetar de målmedvetet med doft, ljud, ytor och ljus när de skapar sina produkter. SMALLrevolutions design är rolig och spännande och omdefinierar begreppet hållbarhet.

Vi hälsar SMALLrevolution varmt välkomna till familjen Mobilis Design!

Produkterna i familjen SMALLrevolution >

Hela familjen SMALLrevolution >